Grattis till mig!

publicerat i

Denna födelsedag blev inte som någon annan hitills har varit. Andreas har under lång tid innan min födelsedag sagt till mig att jag inte skulle få planera in något. Han skulle ha mig helt för sig själv sa han. Jag fick inte ens ha födelsedagsfika med min familj, vilket jag måste erkänna smärtade i mitt hjärta tills jag förstod vars dessa hemliga planer var på väg.

Jag blev väckt halv åtta på morgonen och fick en packlista över saker att ta med. Det var allt från badkläder, stövlar, solkräm och varm jacka. Jag förstod ingenting och fick inget veta förutom att jag skulle vara redo för att fara kl halv elva. Jag packade mina saker och satt mig lydigt i bilen. Vi körde och vi körde och vi körde, och jag var fortfarande helt ovetande och förd bakom ljuset. När vi kört förbi Skellefteå och börjar närma oss Piteå så var det nästan som att jag kunde lista ut att badkläder och solkräm kan behövas på piteåhavsbad och anade att det var dit vi var påväg.

Så var det. Väl framme så fick jag gå till receptionen och säga mitt namn och fick då två nycklar till ett rum där vi skulle bo över natten. Vi satt där han och jag och jag kände då att så himla fin han är. Då från ingenstans så öppnas dörren och min mamma, min syster, min pappa och Andreas föräldrar kommer sjungandes in till oss. Jag blev så glad att jag visste inte riktigt var jag skulle ta vägen. Röd i ansiktet och helt förvirrad kramade jag alla som hade lurat mig under så lång tid.

Väl där så gick vi och åt tillsammans och sedan badade vi och åkte i alla de äventyrliga rutchkanorna. Efter det så fick jag och Marran gå på SPA och skämma bort oss en stund innan vi skulle samlas och jag skulle få öppna lite paket. Jag fick massa fina saker och kände att detta kunde inte blivit bättre. Vi gick ner till restaurangen och fick god mat tillsammans med hemskt underhållande underhållning. Efter maten och showen så blev det självklart dans. Om ni inte visste det redan så är familjen Rehn och familjen Johansson hejjare på att dansa när vi känner att vi vill. Så där dansade vi in på småtimmarna och allt var fantastiskt.

Nu har jag nyss kommit hem och känner mig bortskämd av all den fina uppvaktning som jag fått. Eloge till Andreas för att han har lyckats hålla allt hemligt och tack till alla er andra för en underbar liten semester! Nu är födelsedagen över, men en massa minnen har erhållits och det är värt mer än allt annat på jorden. Tack återigen och nästa gång blir det någon av er som ska luras, det kan jag lova.

                                                                                                                                                  MRAJ

Kommentera inlägget här :