Dagboken del 22 - cytostatikaapport nummer tre

publicerat i Dagboken;
Dag ut och dag in får jag höra att jag ska lyssna på kroppen... Jaha tänker jag, vad ska det egentligen tjäna någonting till? Jag förstår denna uppmaning om man råkar ut för feber eller influensa eller liknande. Då kanske man inte ska anstränga sig i onödan. Men jag har inte feber och jag har inte heller influensa. Jag har cancer som är en ytterst lurig sjukdom eftersom jag kan må nästan helt bra fast samtidigt vara väldig sjuk. Sedan i måndags har jag inte suttit still förrän nu, jag har julstädat, skapat sju små julegrupper med hyacinter och mossa och tomtar, bytt gardiner, varit flera vändor till stan, varit på badhuset med Folke och lilla Junie, jag har tvättat, möblerat om och satt igång ett litet projekt kommer leda till att Folke får en underbart fin säng inom kort. Jag har inte mått bra då jag gjort alla dessa saker, det har nästan känts som om att jag avslutat måndag, tisdag och onsdag kväll med att hälla i mig två flaskor rödvin. Det har jag ju såklart inte alls gjort... Jag har resonerat som så att jag har det lika pissigt då jag ligger still som när jag rör på mig så varför inte då tjura ihop en aning och leva mitt liv som jag vill och utnyttja tiden jag har till att skapa julkänsla hemma. Både i tisdags och i onsdags somnade jag dock före Folke vilket kanske är ett tecken på att tempot varit lite högt. Jag är bara så dålig på att göra någonting på halvfart, trivs bättre på full gas alltså.
Nu ska jag försöka att i sakta mak pyssla på lite till här hemma och sedan har jag kanske sådan tur att jag får vara med Pelin. Världens finaste Pelin. Jag tänkte avsluta med att dela med mig av några bilder som visar på mitt pysslande. Är väldigt nöjd alltså, trots att tomtarna inte är på plats ännu.
Bilderna blev lite mörka men det är lite mysigt ändå tänker jag. Ha nu en fantastiskt bra dag alla fina vänner. Det ska jag ha!
Slut del 21.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Anonym:

Desamma till dej finaste Malin💓. Träffade fin Texas idag.💓Kraaam

Kommentera inlägget här :